the first report of the genus and species of capsus cinctus (hem.: miridae) from iran

نویسندگان

محمد ‏علی قرائت

محمد حسن صفرعلیزاده

مجید فلاح زاده

چکیده

during 2005, a survey was conducted on the miridae fauna of urmia region and environs and a large number of species belonging to this family were collected. among them, 19 specimens were identified as capsus cinctus (kolenati), which the genus and species is the first report for iran. the identification was confirmed by r. linnavuori, finland. the species was collected on weeds, especially bromus sp. in june.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

The first report of one genus and two species of Lauxaniidae (Diptera) from Iran

طی بررسی نمونه‌های موجود در موزه‌ی حشرات هایک میرزایانس، دو گونه‌ی Eusapromyza martineki Shatalkin و Eusapromyza multipunctata (Fallen)از خانواده‌ی Lauxaniidae شناسایی گردید که جنس و گونه‌ها برای اولین بار از ایران گزارش می‌شود.

متن کامل

First report of a genus and species of the family Dinychidae (Acari: Mesostigmata: Uropodoidea) from Iran

در بررسی فون کنه‌های میان‌استیگمای خاکزی در استان گلستان که در تابستان 1389 انجام شد، یک گونه از کنه‌های جنس Dinychus Kramer, 1882 به نام Dinychus woelkei Hirschmann & Zirngiebl-Nicol, 1969 از جنگل قرن‌آباد از داخل کنده پوسیده درختی جمع‌آوری و شناسایی شد. این نخستین گزارش این جنس و گونه از ایران است.

متن کامل

the survey of the virtual higher education in iran and the ways of its development and improvement

این پژوهش با هدف "بررسی وضعیت موجود آموزش عالی مجازی در ایران و راههای توسعه و ارتقای آن " و با روش توصیفی-تحلیلی و پیمایشی صورت پذیرفته است. بررسی اسنادو مدارک موجود در زمینه آموزش مجازی نشان داد تعداد دانشجویان و مقاطع تحصیلی و رشته محل های دوره های الکترونیکی چندان مطلوب نبوده و از نظر کیفی نیز وضعیت شاخص خدمات آموزشی اساتید و وضعیت شبکه اینترنت در محیط آموزش مجازی نامطلوب است.

the role of russia in transmission of energy from central asia and caucuses to european union

پس ازفروپاشی شوروی،رشد منابع نفت و گاز، آسیای میانه و قفقاز را در یک بازی ژئوپلتیکی انرژی قرار داده است. با در نظر گرفتن این منابع هیدروکربنی، این منطقه به یک میدانجنگ و رقابت تجاری برای بازی های ژئوپلتیکی قدرت های بزرگ جهانی تبدیل شده است. روسیه منطقه را به عنوان حیات خلوت خود تلقی نموده و علاقمند به حفظ حضورش می باشد تا همانند گذشته گاز طبیعی را به وسیله خط لوله مرکزی دریافت و به عنوان یک واس...

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید


عنوان ژورنال:
نامه انجمن حشره شناسی ایران

جلد ۲۷، شماره ۲، صفحات ۲۳-۲۴

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023